S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

KATTUTSTÄLLNINGEN I MÖLNDAL!

Av Margita - 12 februari 2012 21:00

Jag är glad att jag orkade ta mig till den årliga kattutställning

som arrangeras varje år i Mölndal av Göteborgs Raskattklubb.

Det blev en mycket givande lördag med många fina katter och 

trevliga människor.

Under lördagen ställdes "skogsraserna" Maine Coon, Norsk Skogkatt och

Sibirisk katt ut och förstås Ragdoll och Helig Birma.

.Jag gick runt och tittade på alla katter och det blev en del bilder,

med tvivelaktig kvalitet, men ändå.

Så roligt också att träffa alla uppfödare/ägare! Dessutom kom några av mina

kattungeköpare och hälsade på. Roligt! En av dem blev sugen och vill också börja ställa ut. 

Senga's Blossom Bolo Bolo ställdes ut av sin ägare och jag var med och hjälpte till.

Vilket inte var helt lätt eftersom klubben ändrat förfaringssätt. Det var i år en sk

ringutställning och som utställare fick man verkligen hålla koll på när det var dags

för katten att visas upp för domaren.

Men det gick bra. Bolo Bolo fick en väldigt fin bedömning och ägaren fick mersmak

på utställningar så det lutar åt att hon är med i Göteborg i maj också.

Bolo Bolo väntar i buren.

 

Tricaliz Zara (min egen Alices syster)

 

Tricaliz Tira

Silveråsens Hampus 

Knjaze Oksana (mor till Agnes) 

 

Tuwas Meow Grim

 

Taigasoul's Nelly Isler

 

Bolo Bolo borstas och görs fin en sista gång innan han ska upp till domaren

 

Uppe hos domaren Wayne Trewathan!

Bedömningssedeln

Knjaze Oksana hamnade på femte plats i Top 5 kastrater. Grattis vackra Oksana, som ju också är min Agnes mor. En KORT filmsnutt!  

och ännu en MYCKET kort filmsnutt på vackra Minjas Juvel Smaragda som kom på andra plats Top 5 vuxen. Grattis vackra Smaragda!


På vägen hem stannade jag till en stund hos min dotter och blev bjuden på gott kaffe och nybakat bröd! Tack fina du!  

   


 
 
Mira

Mira

13 februari 2012 08:52

<3 Cassis <3
Det var jätte trvligt, hoppas det blir av i maj!!! =)

http://mirabellasawyer.bloggplatsen.se

Margita

13 februari 2012 09:09

Vi satsar på det! :)

 
Vivi

Vivi

13 februari 2012 11:40

Vad mycket snyggingar ! Det är faktiskt rätt trevligt att gå på uställningar, speciellt när man inte behöver vara där heeeeela dagen :P
Syster kommer ev. ställa ut och hon kommer ta minst en kull. Hon börjar ge sig in i den världen nu :)
Kram

http://www.missvivis.se

 
Sissel

Sissel

13 februari 2012 15:28

Trevligt att få träffas i lördags på utställningen.
Grattis till Bolo Bolos fina bedömning.Roligt att få se honom.
Han ser lovande ut.

http://www.tuwasmeow.se

Margita

14 februari 2012 06:39

ja, det gör han. Hoppas hans kinder växer till, jag håller med domaren där om att de kunde vara bättre...men inget kan ju vara perfekt! :D Roligt att träffa er också!

 
Anna-Maria J

Anna-Maria J

14 februari 2012 22:07

Fina bilder du har tagit från utställningen. Tänka sig jag och Smaragda hamnade på film ;-) Hade jag ingen aning om. "Din" BoloBolo är fin. Roligt att se många olika sibbar.
Grk`s utställning är speciell med sin ringutställning och Topp-5 finaler. Så har de haft det i flera år.
Roligt att du orkade komma.

http://www.minjasjuvel.pixbox.se

Margita

14 februari 2012 22:17

Tack ska du ha! Hihi...ja, men det blev ju en väldigt kort snutt! Det är konstigt, varje år missar jag flera sibbar och deras ägare fast jag bestämt mig för att säga hej till alla....det är lite förvirrande att vara på utställning tycker jag. Jag var helt slut två dar efter....men det var roligt!! :)

 
Emelie

Emelie

15 februari 2012 20:38

Vad bra att du filmade Bolo Bolos bedömning! Han såg väldigt cool ut på domarbordet! "Chin" betyder haka och inte kinder. ;) Hans far och farmor har samma "svaghet" när det gäller hakan.

Tack för jättefina bilder och filmer!

http://emmisibirier.bloggagratis.se

Margita

16 februari 2012 08:04

oj, ja just det, jag tar ofta fel på chin och cheek...fast undrar om jag ändå tänker på rätt område? Området kring nosen?
Varsågod! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards