S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under januari 2012

Av Margita - 20 januari 2012 15:47

Varje gång jag kommer hem med en påse eller väska 

så möter katterna mig med att dyka ner i påsen.

Vad är det där?

Är det något till oss??

Idag var det faktiskt så.

En ampellilja!

Som de genast började tugga på.   

Du är snäll matte!

Ja, det är jag!

Jag älskar ju er!  


Matte, vad är det du har med dig hem? 




Vi dyker väl ner i påsen!  





Luktar gott det här!    


Va? Vad är det som låter?!? 


Strunt i det. Nu äter vi upp den här underbara växten. Tack för den matte!

       








Av Margita - 19 januari 2012 18:29

När man har en uppfödning som jag så gäller det

att nå ut till eventuella köpare när man 

har kullar.

En hemsida är jättebra att ha.

Att blogga är också bra - och roligt!

Visitkort har jag tryckt upp och tar med mig till utställningar.

Nu fick jag härom dan en idé.

Tror jag ska beställa en tygpåse med mitt katteris namn på!

Då kan jag använda påsen när jag handlar och kanske,

kanske det blir lite reklam.

I och för sig verkar det inte just nu svårt att bli av med kattungar, men ändå.

Så här skulle min tygpåse se ut.

 

Av Margita - 19 januari 2012 18:20

Har i flera år önskat att starta en liten butik över nätet.

Ett namn för butiken har jag också haft i flera år.

Men nu.....

jag googlade på mitt namn för skojs skull och

då dyker det upp en butik med just det namnet!

Attans vad tråkigt! 

Här är butiken.

KattFnatt.

Får väl försöka hitta på något nytt.

Längtar fortfarande efter att få ha en liten, liten butik

i webformat. 

Av Margita - 19 januari 2012 18:20

Har i flera år önskat att starta en liten butik över nätet.

Ett namn för butiken har jag också haft i flera år.

Men nu.....

jag googlade på mitt namn för skojs skull och

då dyker det upp en butik med just det namnet!

Attans vad tråkigt! 

Här är butiken.

KattFnatt.

Får väl försöka hitta på något nytt.

Längtar fortfarande efter att få ha en liten, liten butik

i webformat. 

Av Margita - 17 januari 2012 19:20

Eftersom jag inte har någon bil så blir det väldigt mycket 

bussåkande för mig.

Till slut lär jag känna både chaufförer och andra passagerare, vilket är

jättetrevligt.

Jag är väldigt social på det sättet.   Har lätt för att få kontakt med

helt främmande människor och vet vad de flesta heter här i grannskapet 

och var de bor.

En av de busspassagerare jag lärt känna är R.

Hon bor i nästa by och vi träffs ibland när vi bägge två är på väg in

till stan.

För en tid sen berättade hon för mig att hon virkar vantar och säljer en del av dem.

Hon hade ett par på sig själv och jag blev stormförtjust i dem.

Så vackra.

Jag frågade om hon ville virka några till mig och jovisst, det skulle hon göra.

Efter bara någon dag träffades vi på bussen igen.

Då har hon med sig exakt samma vantar som hon visade mig för några dar sen.

Du får dem säger hon.

Va? sa jag. Nej, jag betalar dig förstås.

Men hon envisades, så nu är jag begåvad med ett par jättefina

virkade vantar!  

Tack snälla R!

Jag ringer dig snart så du får komma hit och fika och titta på mina katter!

     

Av Margita - 16 januari 2012 19:25

Senga's Blossom Bryony har verkligen växt till sig

ser det ut som!

Hon är snart 7 månader gammal och en 

riktig liten sötnos!  


Fotot är lånat av Bryonys ägare.   

Av Margita - 16 januari 2012 14:15

Min lilla söta, fina, goa, underbara Agnes

ska kastreras.   

Tisdagen den 24 januari är det dags.

Jag sörjer fortfarande att hon aldrig kommer att bli mamma.

Å andra sidan hade jag antagligen varit så nervös inför

hennes förlossning så jag hade nog gått i tusen bitar.

Agnes är min lilla speciella gosegumma. 

Hon har ett temperament som är super. 

Helt underbar!  

Nu får hon äntligen vila från sina löp!


Lilla fina Agnes 

 


Av Margita - 15 januari 2012 17:56

Om man nu ska tro att man lever flera liv, 

då måste jag ha levt i Iran eller däromkring

i något av min liv.

Jag verkligen älskar musiken från det området 

och den känns på något vis hemtam!  

Ryser av välbehag när jag lyssnade första gången på denna video!



Sen en "gammal" favorit,

systrarna Vahdat sjunger

"Doosh Doosh" från sitt album

"Songs from a Persian garden",

helt ljuvliga sånger!




VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards