S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 11 december 2011

Hur ska jag göra?

Av Margita - 11 december 2011 17:01

Nu har jag varit singel i snart 5 år!

Fy bubblan, vad tiden går fort.  

I perioder är jag ganska så trött på att vara utan partner.

Det blir så trååååkigt ibland.

Ingen att vara glad åt, ingen att vara arg på, ingen att vara sur på.

Samtidigt trivs jag för det mesta med att vara själv.

Ingen som bestämmer över mig, jag kan göra precis som jag vill,

men herre min je, sååååå tråkigt i längden. 

Själv tror jag inte det är normalt att leva som jag gör.

Men det är inte självvalt, utan tyvärr var det nödvändigt.

Av orsaker jag kanske inte ska gå in på här.  

Jag avundas faktiskt er som har en partner.

Fast bara om relationen är bra.

Jag vet att man kan vara ensam i en relation och då är det bättre att vara utan en partner och vara ensam.

Eller vara själv, som låter lite mer positivt.

Nu undrar jag:

vad skulle ni göra om ni var singel

runt 60 år  

längtar efter en man

som kan acceptera och respektera mig för den jag är

kanske särbo?

eller nåt......

HUR skulle  ni göra?

Leta på krogen?

Vara aktiv i sällskapslivet?

Gå kurser?

Vara aktiv i föreningslivet?

Söka efter en partner via internet?

Jag menar, en man kommer ju inte bara neddimpandes genom skorstenen! 

Något måste göras!

Fast jag vet inte..........

Med den erfarenhet jag har av umgänge med män,

så borde jag nog spärras in och skyddas från det motsatta könet

 




 
 
Vivi

Vivi

12 december 2011 11:19

Jag tror faktiskt det finsn många som sitter i en liknande situation som du oc tänker precis samma sak!
Jag har haft otrolig tur som hittat min Thomas, men kanske inte bara tur ... friskt vågat hälften vunnet ;)
Vi träffades ju på nätet, det var ju på en gammal ungdomssida som är nedstängd nu, men jag tror itne man måste söka sig till dejtingsidor. Välj diskussionsforum t.ex kanske gå med i en förening, dans tror jag är ett riktigt bra sätt att träffa folk, bugg , gammeldans eller liknande.
Matlagningskurs kanske ?
Men allt detta kräver nog att man vågar, inte hela tiden kanske, men ibland måste man våga chansa och pröva något annorlunda ;)
De verkar vara en så fin människa och jag är övertygad om att det finsn män därute som skulel uppskatta en så trevlig, söt & go kvinna i sina bästa år ;)
Kraaam

http://www.missvivis.se

Margita

12 december 2011 16:08

Det var snällt sagt Vivi! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards