S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under september 2011

Av Margita - 1 september 2011 16:46

Första dan gjord och jag är NÖJD! 

Lite träningsvärk kommer jag nog att ha, men det hör till.

Jag är övertygad om att jag kommer att stortrivas på denna arbetsplats, Cramers handelsträdgård.

Arbetsplatsen har precis en sådan omgivning som jag vill vara i. Det är på landet, tyst och lugnt, jag kan höra fåglarna sjunga sina höstsånger, fjärilarna dansar kring plantorna.

Jag får använda kroppen, jag får möjlighet att röra på mig ganska mycket, vilket jag gillar. 

Idag arbetade jag i huvudsak med att rensa och göra fint bland rododendronborden, men jag får också göra i stort sett vad jag vill. 

Så jag tog fram en stor borste och började borsta gångarna, sen etiketterade jag några plantor och så, naturligtvis, tog jag en fikarast med Farmor (det var hon och hennes make som en gång startade Cramers - 1957). 

Farmor ordnar varje dag kaffe som dricks under gemytlig samvaro i hennes hus. Detta är precis så som jag vill ha det i mitt liv. 

Jag ville inte gå hem.....jag var ju inte klar.... 

Å andra sidan har jag något i morgon att se fram mot.

Den här praktiken kallar arbetsförmedlingen "arbetslivsinriktad rehabilitering", vilket innebär att jag nu prövar var min arbetsförmåga ligger, alltså hur många timmar jag orkar jobba per dag. Själv tror jag den ligger på halvtid. Vi får se.

Mitt mål är att klara av att arbeta halvtid på en sån här arbetsplats och kanske jag kan vara kvar efter mina 3 månader? Det finns något som heter lönebidrag. Jag tror det då är så att arbetsgivaren inte betalar min lön, utan det gör Försäkringskassan. Är inte riktigt hundra på det.

Får ta reda på detta.

Åh, vad jag är glad. Längtar till jobbet! Det har jag ALDRIG gjort förut, aldrig nånsin!!   Bara känt panik, men den är borta nu. Puts väck!!   

Av Margita - 1 september 2011 16:36

Nu har min Agnes (Tuwas Meow Stiltje) fått en tid för HCM-test den 23 september.

Hoppas min fina Agnes är frisk för i så fall ska hon få träffa Senga's Alija Aram. Vi får väl se när lilla fröken tänker löpa.   

Tanken är i alla fall att para henne så att en kull föds nån gång strax efter nyår. 

Matte: Jag vill också bli mamma!  

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards