S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under september 2011

Av Margita - 7 september 2011 16:57

Bolo Bolo, Bryony och Brown Betty.

Vi fattar inte varför vi måste sitta vackert och titta in i nån konstig sak som blixtrar. Och varför måste vi sitta stilla?!? Nä, det finns roligare saker att göra....som till exempel att springa race över golvet och rätt ut på balkongen! DET är roligt!! Sen om vi tar ett skutt rätt ner i toalådan på vägen gör väl inget? Lite sandigt kan det bli och det verkar som matte inte gillar det, men det gör vi!! Vi är ju från öknen.

Varför vi inte får gå bakom den där stora saken som låter och kommer bilder ur, det förstår vi inte heller. Det är JÄTTEROLIGT att krypa bakom det där trånga och sen slinka in i ett litet hål och titta ut genom ett fönster! Wow!

Sen har matte såna sköna filtar som ligger på soffor och sängar. De tycker inte vi ska ligga där. Nej, på golvet ska de vara så att vi får nåt skönt att ligga på, eller hur?!  

Bredvid sängen har matte nåt stort som lyser. Den brukar vi hoppa på. Tjolahopp! och då rasar den...hehe...kul, tycker vi!! Förstår inte varför matte ser så bedrövad ut. Vi verkar inte gilla samma saker vi!

Men hon verkar gilla oss ändå, för ibland tar hon upp oss och pussar på oss!  

Av Margita - 7 september 2011 16:47

       

Av Margita - 7 september 2011 16:32

Hej alla!

Äntligen! Nu tror jag mitt internet är fixat! Skönt!  

Under de dagar som jag varit frånvarande från bloggen har det hänt en del.

Min dotter har flyttat till eget boende och blivit sambo.   De bor nu i en jättefin lägenhet med en alldeles storslagen utsikt.

De har sol hela dagen och kan avnjuta solnedgångar! Härligt!

Fortfarande finns det saker att hämta från dotterns rum så jag har inte flyttat in än i det rummet. Det blir väl nån gång nästa vecka kan jag tänka.

Har hunnit att känna av lite ledsenhet, eller sorg, över att en period i livet nu är över. Men det är tidens gång och något man bara måste acceptera. Vi kommer ju inte att sluta att träffas, dottern och jag!  

Jag har gjort mina första dagar på handelsträdgården.....torsdag och fredag förra veckan. Helgen som kom var jag otroligt trött och hade värk i kroppen....  Jag somnade tidigt både på lördag och söndag kväll. Nu har jag faktiskt varit hemma sen i måndags. Känner att min kropp inte är redo för detta. Jag vill, men inte min kropp.  

Men det kan vara en inkörningsperiod som kan ta tid. Jag får ha tålamod.

Blossomkullen blev 11 veckor i söndags. Nu är det snart hemgång för de små liven och jag känner lätt ångest över att skiljas från dem. Men inte mer än att jag klarar av det. 

Jag känner likadant som vid förra kullen, en slags tacksamhet för att jag fått vara med dem deras allra första tid. Varje kattunge har en speciell plats i mitt hjärta och jag glömmer ingen av dem!  

Bilder kommer snart, för fotat har jag gjort!  

     

Av Margita - 3 september 2011 09:56

Min dotter och hennes blivande sambo flyttar ihop denna helg.

Det innebär för min del att jag håller vakt här hemma och ser till att kattungarna inte rymmer när möbler flyttas ur min dotters rum.  

Det innebär också att jag snart får tillgång till ett extra rum!  

Precis nu kom flyttgubbarna och hämtar de större sakerna så jag får se till att inga kattungar rymmer ut ur dörren. Vi hörs!

Av Margita - 2 september 2011 17:47

Min internetanslutning krånglar från och till.

Antingen är det min dator som börjar bli långsam och gammal (ca 3 år) eller så är det anslutningen som inte vill fungera, eller så är det Telia som spelar mig ett spratt?!? Telias digitaltv fungerar inte heller! 

Ytterst irriterande. Jag betalar ju dyra pengar och då vill jag ju kunna använda tjänsten. Borde få pengar tillbaka eller inte behöva betala för de timmar jag är utan internet! 

När jag ringer Telias kundtjänst svarar de i telefon: "väntetiden är ca 48 minuter!" Så länge väntar inte ens jag.

Får väl gå till butiken i stan så får de hjälpa mig. 

Av Margita - 1 september 2011 21:20

       

Av Margita - 1 september 2011 18:19

.....om katter?

Här finns en liten rolig frågesport! 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards