S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under juli 2011

Av Margita - 19 juli 2011 10:33

Tuwas Meow Stiltje, som vi kallar Agnes, och som är vår drottning här hemma blir idag hela 3 år!! 

Stort Grattis till vår underbara tjej! Idag ska du få lite god mat och du ska få lite extra pussar från oss alla!

Agnes uppfödare skickade detta fina kort! Tack för det!

Agnes är alltså Stiltje    

Av Margita - 18 juli 2011 21:46

Tiden går så fort och hela helgen har jag haft besök.....men Blossomkullen fyllde faktiskt 4 veckor i söndags! Helt otroligt att tiden kan rusa på så fort när man har kull!   

Lyckades i alla fall idag ta några godkända kullbilder!

Från vänster till höger: Betty, Bolo Bolo/Casanova, Bryony

         

Av Margita - 18 juli 2011 16:51

Kattungarna har fått sitt första besök i helgen och de skötte sig exemplariskt, likaså mamma katt och hjälpmamman!  

Det togs en hel del foton under de två dagarna och här kommer en del av skörden. Det blir mer i ett senare inlägg.    

           

Hjälpmamma Agnes och Bryony

  Bryony


    Bolo Bolo/Casanova

     

Brown Betty

   

Mamma Alice med ungarna och hjälpmamma Agnes som bevakar   

   

Av Margita - 18 juli 2011 11:53

.....men det är befogat.

Jag säger bara så här:

Vill du bli ett socialfall? Dum fråga förstås, för det vill väl ingen?!  

Men jag vet ett bra sätt:

Bli sjuk! Eller arbetslös!

Arbetslösheten går kanske att göra något åt, i längden  

Men att vara sjuk, på ett definitivt sätt, alltså du får sjukersättning (eller vad det nu heter, jag blir tokig på alla dessa olika benämningar).

På "gammalt" språk blir du sjukpensionär eller så går du i "sjuk och aktivitetsgarantin" eller både och, som jag gör.

Då ni! Oj oj oj vad mycket pengar man tjänar! Det är så mycket så att man (jag) måste söka försörjningsstöd som det heter idag.  

Jag har bara en undran:

är det människovärdigt att en människa som blir sjuk ska hamna i misär? Är det så vi vill ha det i vårt samhälle?

Jag vill det INTE!

Alla människor har rätt till en ekonomi som gör att de kan ha ett vettigt boende, få mat för dagen och kanske en liten guldkant då och då.  

Av Margita - 17 juli 2011 21:35

Jag vet, kullen är 4 veckor idag!  

Och jag har tagit bilder, men ack så dåliga! Gör ett nytt försök imorgon! 

Av Margita - 17 juli 2011 21:00

Emelie från MissEmmis var här en sväng idag. Dottern tog en hel del bilder på katterna och milda makter så fina bilder! 

Titta här!

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards