S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under juni 2011

Av Margita - 11 juni 2011 19:44

Alice är väldigt stillsam nu. Sover mest och äter i mycket små portioner men väldigt ofta. Hennes mage är go och rund. Hon är så fin!  

Jag ska väga henne om några dar igen så får vi se vad vågen säger. 



Av Margita - 10 juni 2011 21:09

Borås stadsbibliotek har varit tillfälligt inhyst i gamla fabrikslokaler och ska nu flytta tillbaka till ett nyrenoverat kulturcentrum. För att hjälpa biblioteket att flytta så får man nu låna så mycket böcker man vill och behålla de över hela sommaren. Jag har lånetid ända till oktober på mina!  

Passade på att ta faktaböcker om katter men det fanns inte så många kvar men ändå den som jag ville ha: "Kattens sjukdomar" av Ann-Marie Nilsson

   

Ska passa på att låna ännu fler böcker. Det blir mest faktaböcker, älskar att läsa på om växter, färg och form och lite annat. Kanske det blir någon skönlitterär bok också.

Här är det som jag frossar i just nu.

   

Längst ner på bordet ligger två böcker, en om pioner och den andra om iris. Pioner är växter som jag blir mer och mer förtjust i. Det finns så otroligt många olika sorter och jag tycker de har allt.

De är så vackra på våren när de skjuter röda skott och hela resan fram till blomning är en fröjd. Sen är det ren pur njutning under blomningen! Jag har en Bowl of Beauty i min rabatt .

Det är en örtartad pion med japansk blomform och den doftar gott och blommar snart.

Det jag nu strävar efter är att få in olika pioner så att jag har blomning hela säsongen. Det vore nåt det!      

Av Margita - 10 juni 2011 10:28

Tjejerna tittar på igelkotten från balkongen och Algot håller utkik från grannens altan. Han har stor respekt för den lilla taggiga saken.  

               

Av Margita - 9 juni 2011 08:33

Kommer ni ihåg att jag berättade om igelkotten som katterna fick se?

Den bor säkert under grannens altan. Vi har sett den flera gånger och häromdan lyckades jag fånga den på bild, om än lite suddigt.  

Visst är han/hon söt?

     

Av Margita - 7 juni 2011 12:33

....och jag tror det har varit ca 2 veckor kvar hur länge som helst!!!  

Så här ser det förhoppningsvis ut inne i Alice just nu:

 Ett kattfoster dag 48-60    

Fostret är nu c 5-12 cm långt. Små små kattungar därinne alltså.  

Tvättrummet är så gott som länsat på saker och där står nu hennes låda som jag hoppas hon väljer att föda i, precis som förra gången.

Hon har gått flera vändor in i tvättrummet och kikat, kommer hon ihåg tro?


Av Margita - 6 juni 2011 15:37

Ja, varför inte! Här finns faktiskt allt, utom havet då!  

Jämfört med att bo vid havet så är det billigt att bo här och det har ju sina fördelar. Kläder och mat är säkert billigast i hela Sverige.

Här finns de billigaste livsmedelsbutikerna och kläder reas för jämnan, hos H&M, Lindex, KappAhl, Gina Tricot och alla andra kedjor. Jag hittar ofta en blus eller nåt liknande för drygt hundralappen. Det var inte möjligt när jag bodde i Strömstad.

Så förutom shopping så finns ju här Borås Djurpark. En riktigt fin sådan.

Och så har Borås fått pris! Det ni!  

Borås är "Årets Stadskärna 2011"  

Inte illa, och jag kan intyga att det är Borås värt. Som inflyttad Göteborgare, och för evigt fäst vid kusten, så är ändå Borås en helmysig stad. I stadskärnan ringlar sig Viskan fram och där har man nu byggt så att man kan gå utmed den och supa in lite vattenkänsla.  

Mitt i city tronar Stadsparken med yppig härlig grönska och där har vi Stadsparksbadet på ena sidan och Sandwalls Plats på andra. Där finns en hel mängd cafeér precis vid vattnet. Så fint och mysigt! 

 

Stora Torget är också en sevärdhet med Rådhuset som är en fantastisk byggnad. På vintern ordnas det skridskoåkning på torget. Vid påsk får den stora björken färgglada ballonger! Eller....var det fjädrar? hmmm...minnet är kort men bra! Haha...nu hittade jag en bild: det är ju både fjädrar och ballonger!! 

Året runt finns en annorlunda vilplats mitt på torget. Det är stolar i form av stenar som står i en ring. Där kan man sitta och kolla på folket som rör sig på torget. 

 

På sommaren ordnas också konserter.

Kanske inte precis mitt inne i city, men ändå i Borås stad finns ett jättefint bad som faktiskt har blå flagg

Den ligger vid södra kanten av Öresjö, en ganska stor sjö. 

Almenäsbadet.

I Borås finns också mycket fina skulpturer, lite överallt. Konstmuseét är aktivt och det finns också en teater här.

         


Vem sa att det är tråkigt att bo i Borås?! (en göteborgare....som var i Borås på 60-talet.....   .....hmmm



Av Margita - 6 juni 2011 13:41

Idag är det sååå varmt och skönt och jag ligger i mattes favoritstol och bara njuter!! 

Tasshälsning från Agnes, livsnjutare 

 

Hoppas ni har det lika skönt som jag! 

Av Margita - 4 juni 2011 10:17

Alice har godkänt bolådan!  

 

   

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards