S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under juni 2011

Av Margita - 26 juni 2011 16:37

Enda killen i kullen. Han tävlar ihop med Betty om att vara mest högljudd.   Han har små vita stövlar på sig, så charmigt! Bilderna är tyvärr suddiga eftersom Bolo Bolo tänker vara först med att öppna ögonen! Det hände idag så jag vågade inte använda någon blixt. 

Bolo Bolo vägde som nyfödd 89 g och idag ligger han på 192 g.  

          

Av Margita - 26 juni 2011 16:31

Bryony är den mest försynta av trion. Hon låter inte så mycket som de andra och hon är också minst, men ack så charmig!! Hade jag haft plats så hade jag kanske behållit henne bara för att hon är så söt!  

Födelsevikten på Bryony var 70 g och hon var den minsta då också. Nu väger hon 161 g och har mer än fördubblat sin födelsevikt, precis som de andra. Matte är glad!    

     

Av Margita - 26 juni 2011 16:22

Betty är den av ungarna som är störst. Hon är en riktigt bastant dam. Jag tycker hon är mycket lovande, sett ur avelssynpunkt. 

Hennes födelsevikt var 88 g och 1 vecka gammal väger hon 191 g.

       

Av Margita - 26 juni 2011 11:38

Bolo Bolo har börjat öppna sina ögon!!  

Idag ska jag försöka få till några foton på var och en av dem.    

Av Margita - 25 juni 2011 18:53

Jag får då och då rapporter om hur killarna i Alija-kullen har det och jag lovar, de lever underbara liv hos sina nya mattar och hussar (hmm, heter det verkligen så   )

Aron får gå ute eftersom han bor på så vis att det fungerar bra och det passar honom. Han var "värstingen" i kullen. Först med allt och busig.  Nu trivs han med sitt uteliv och jag har fått lite bilder på honom också.

Tack Sarah och Andreas!

           

och här är några bilder på Arash:

     

Det är så fantastiskt roligt att få rapporter kattungar som flyttat! Även om de inte bor här längre så finns de fortfarande kvar i mitt hjärta.  

Tack Jennifer och Niclas för bilderna på Arash, eller Ramsez som han nu heter. 

  

Av Margita - 24 juni 2011 20:07

Fick möjlighet att ta en liten bild på Betty också. Här är hon, en rund och go sibbeflicka är hon!!

   

Av Margita - 24 juni 2011 14:15

LEK

En katt som är ute får den stimulans den behöver genom att den jagar och bevakar sitt revir. En katt som däremot är inne får inte denna stimulans på ett naturligt vis. Där får vi som kattägare se till att inomhuskatten får det den behöver. 

Gå gärna ut med din katt i sele, men gå då på kattens villkor. Har du balkong, näta in den. Bor du i hus kanske du kan ordna en större kattgård.

Skaffa bollar av olika slag som katten kan jaga. 

Vippor av olika slag är väldigt populära.

Att leka gömme tycker en del katter är jätteroligt. Du gömmer dig och så får katten leta reda på dig. Spännande!  

Knyckla ihop ett vanligt papper och fäst det i ett snöre. Du kan också fästa snöret i byxlinningen så har du en katt efter dig hela dan. Garanterat uppskattat!

Rör med handen under ett tygstycke eller matta. Åååhh så spännande att jaga musen! 

Ta en tom toarulle, lägg i lite kattgodis och tejpa sen igen. Gör några små hål här och där så att katten känner doften. Spännande att leka med! 

Göm maten och låt katten leta! Katten får jaga maten!  

Egentligen är det bara fantasin som sätter gränser för vad man kan hitta på med sin katt! 

Framför allt, var med din katt varje dag, den uppskattar det. Den vill ha ditt sällskap!!

I slutet av denna serie av "innekattens behov" kommer jag att ha länkar och där lägger jag upp sidor där man kan inhandla diverse leksaker.

Njut och ha roligt med din katt!   

Av Margita - 24 juni 2011 08:39

önskar jag alla mina läsare! Vad hittar ni på idag? Blir det dans runt stången eller ni kanske reser bort?

Själv är jag kvar hos min nyblivna kattfamilj och myser med dem.   

Imorgon kommer mina föräldrar för att titta på sina nya barnbarn  

   

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards