S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Hej alla kära bloggläsare!

Av Margita - 20 juni 2011 16:32

Hoppas ni har förståelse för att det dröjer med bilder på kullen. Men det vet jag att ni gör.   Det är liksom inte det första jag tänker på just nu. Nu vill jag bara vara med de 3 som är kvar och ta hand om Alice. Jag ska begrava lilla Bellis också. Har inte hunnit än eftersom jag var tvungen att ta mig till vårdcentralen för mitt kattbett.

Det har jag inte berättat men i en av undersökningarna av Alice så gör veterinären något otrevligt mot henne (ja alltså, hon var tvungen) och det gör förstås väldigt ont i Alice och jag som håller om hennes ansikte är närmast. Hon tar ett kraftigt tag och biter till i mitt pekfinger, hårt, så det blev ganska djupt. Aj! Så nu har jag fått stelkrampsspruta och en antibiotika kur på 10 dagar.

Jag säger då det. Vad gör man inte för sina katter!!?   Älskar dem så mycket! Ännu mer nu när vi haft det så kämpigt och jag tror Alice känner likadant för mig. Hon är så kärvänlig och go!     

 
 
Ann-Katrin

Ann-Katrin

20 juni 2011 17:04

Kära Margita! Oj vad tråkigt med lilla Bella! Även om det blir så och naturen är sådant så känns det oerhört ledsamt! Härligt att hon hade dig på slutet!
Tänker och känner med dig!

Krya också på dig med fingret!

Kramar Ann-Katrin

http://www.laghamras.se

Margita

20 juni 2011 17:16

Tack snälla Ann-Katrin!
Det är ledsamt men det är faktiskt något man måste räkna med, tyvärr ;( Nu ska jag fokusera på de andra i kullen, gosa och mysa :)

 
Petra o Henrik

Petra o Henrik

20 juni 2011 18:30

Vi börjar med att beklaga sorgen. :( Sen vill vi gratulera stort till kattungarna som säkerligen är jättefina! Hoppas vi kanske kan hinna med att få komma och hälsa på dig, missarna o denna kull? :)

Idag var vi också och HCM-testade Svinto. Resultatet står i bloggen.

Kram!

http://kattensvinto.wordpress.com

Margita

20 juni 2011 18:48

Så roligt att ni vill komma och hälsa på!! Ni är så välkomna! :)
Jag tänker mig nu att jag börjar ta emot besök när kattungarna är ca 4 veckor :)

 
Emelie

Emelie

20 juni 2011 19:04

Styrkekramar från mig!

http://emmisibirier.bloggagratis.se

Margita

20 juni 2011 19:17

Tack Emelie, jag har ju redan fått ditt stöd men det kan aldrig bli för mycket! :)

 
henrik o Petra

henrik o Petra

20 juni 2011 19:23

tackar! :) vi pratade om det vid den förra kullen också men så försvann tiden då vi hade en massa annat på gång.

Jag har mailat dig ang svintos hcm-test.

http://kattensvinto.wordpress.com

 
Anna-Maria J

Anna-Maria J

20 juni 2011 20:00

Sorg och glädje har du fått gå igenom. Ledsamt med lilla honan som inte klarade sig.
Ha det så bra nu med mamma katt och alla bebbarna.

http://www.minjasjuvel.pixbox.se

Margita

20 juni 2011 22:21

Tack Anna-Maria. Det ska jag ha!! :)

 
Sissel

Sissel

20 juni 2011 23:23

Så väldigt tråkigt med lilla flickan som inte klarade sig.
Man känner sig så maktlös när något sådant inträffar.
Njut nu av de andra tre små kissarna och lycka till med allt

http://www.tuwasmeow.se

Margita

21 juni 2011 09:02

Det ska jag göra Sissel. Tack ska du ha! :)
och tack för hjälpen och stödet via telefon!!

 
Ingen bild

Budda

21 juni 2011 07:26

Naturen eller ej (tycker inte om sådant ´jag säger så så slätar det över känslorna snack´.
Hoppas du inte får besvär med fingret Margita. Vad mycket ni varit med om senaste dagarna. Jag grät när jag läste. Krama mamma A från Tant B.
Njut av de små. Glad midsommar. Nu förstår jag varför du vill (skall,bör) vara hemma och fira helgen. ;)

Är du på Facebook?

Margita

21 juni 2011 09:04

Ja, jag har också gråtit :( men jag känner ju glädje också. De tre som är kvar går bra upp i vikt och är stadiga och fina! :)
Jag är på Facebook. sök efter margita andersson, målsryd

 
Vivi

Vivi

21 juni 2011 08:34

Att umgås med Alice & ungarna är den bästa medicinen du kan ha kan jag tro. Vet du att precis samma sak hände med Athena, hon har aldrig bitit oss, men innan kejsarsnittet när vetrinären undersökte henne så bet hon Thomas.
Fast Thomas var mest arg på vetrinären :)

Kramar

http://www.missvivis.se

Margita

21 juni 2011 09:05

Ja, det är det absolut.
Inte konstigt att de bits i det läget. Hur gick det för Thomas då?
Egentligen borde jag också vara arg på veterinären men hon var så ångerfull så jag iddes inte ;)

 
Vivi

Vivi

21 juni 2011 13:34

Egentligen är det ju inte veterinärens fel, de gör ju så gott de kan, men våran var ganska nonchalant och Thomas är lite överbeskyddande så Thomas blev väl lite surare än nödvändigt ;)
Det gick bara bra med fingret, vi gick faktiskt inte ens till läkaren med det (kanske man borde gjort) men Thomas mår bra iaf :)

http://www.missvivis.se

Margita

21 juni 2011 14:53

Skönt att det gick bra för Thomas. Jag "vågade" inte annat än att gå till läkaren eftersom veterinären blev så ångerfull. Hon sa flera gånger att nu går du iväg till läkaren. :) sen läste jag på lite om djurbett och det visar sig att det är 50% risk att få riktigt stygga infektioner av just kattbett så det är nog bra att vara försiktig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards