S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under maj 2011

Av Margita - 5 maj 2011 17:40

Imorgon fredag kommer mina kära föräldrar hit. Mamma ska ta en tur i Borås klädaffärer och vi tar väl en fika också som vi brukar. 

Igår och idag har jag samlat ihop lite växter i krukor som jag tar med mig till Ytterby. Förbereder mig redan på att flytta även om jag ännu inte har lägenhet.  Jag tänker att det är skönt att ha alla växter i Ytterby när jag väl får en lägenhet vilket mycket väl kan bli mitt i vintern dessutom.

Jag följer alltså med mamma och pappa tillbaka till kusten och på lördagen planterar jag mina växter i min systers trädgård. Sen på söndag!!!

Ja, då kommer min goa, härliga dotter hem från Amerikat!!!!! 

Vi ska möta de glada resenärerna på Landvetter. Ser fram mot att få hem dem!!!   Min dotter och hennes pojkvän alltså.  

    

Av Margita - 5 maj 2011 08:15

....kanske någon undrar.

Jodå. Det växer och knakar så till den milda grad att vi har varit tvungna att slänga en del plantor på komposten.   Annars får vi inte själva plats.

Jag har nu gått upp i tid så istället för 3 dagar så är jag nu där 4 dagar, måndag till och med torsdag. Första veckan nu. Än så länge känns det bra och det beror på att jag älskar växtlighet och att få använda händerna, gräva och rensa och flytta och vattna och allt vad som görs i en trädgård. Sen beror det också på att det är världens bästa "arbetsplats" (det är ju egentligen rehabilitering) där alla är totalt förstående eftersom alla är drabbade av mer eller mindre samma åkomma. Vi skrattar mycket och har helt enkelt trevligt tillsammans. När så behövs har vi avslappning och igår fick vi en lektion i andningsteknik.

Igår fick alla deltagare som ville ta med sig hem några plantor av tobaksnarciss. Jag har ca 12 st här hemma nu och det vete tusan var jag ska sätta dem, de blir nämligen STORA  

Olika saker som vi sått och som kommer upp nu får vi också plocka med oss hem som ruccola och andra salladssorter och rädisor . Mumma!

Igår skolade jag om lejongap,      i förrgår rensade jag en rabatt från ogräs och gamla löv. Under veckan har vi sått olika salladssorter, morötter och vad det nu var. Jag har förbättrat jorden med kompost och kogödsel. Jag har hackat sönder gödsel, älskar sånt "skitgöra"   Jag skulle ju blivit bonde!!! 

Idag får vi se vad som står på schemat.

Ha en bra dag, alla läsare!  

Av Margita - 4 maj 2011 17:02

....på att jag tror att Alice är dräktig. Hon har kräkts två gånger och hon äter så pyttelitet varje gång hon äter.   

Av Margita - 3 maj 2011 17:36

Ursäkta mig om det blir lite rörigt i min blogg ett tag, men jag testar de nya typsnitten.....  

Av Margita - 3 maj 2011 08:21

Nu har det snart gått 3 veckor sen Alice var på parning hos MissEmmis Eagle-Eyed Elton. Jag letar efter dräktighetstecken mest varje dag.  

Jag är nog ganska övertygad om att hon är dräktig. Det märks på hennes beteende. Hon är något mer kelig mot mig. Hon äter liiiite ofta och är inte fullt så lekig som hon brukar vara. Dessutom tror jag hon kanske mår lite illa ibland. Hon svarar inte när jag frågar men jag tror det är så.  

Sen har jag förstås tittat på hennes spenar och försöker komma ihåg hur det såg ut innan parningen. Jo, spenarna har blivit större, det har försvunnit päls rutom spenarna, men än så länge är de inte direkt rosa. Det är också kanske för tidigt. Alice är ju en omföderska och då sägs det att det kan vara svårare att se på spenarnas färg eller att det dröjer längre innan de börjar rodna.

Jag längtar i alla fall att kunna få basunera ut med säkerhet att hon är dräktig!

Under tiden gick jag och köpte en ny sak till B-kullen!   Den var billig på EKO och rätt fin tycker jag.   

   

Alice och Agnes har godkänt den. De ligger och vilar/sover i svackan.   

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards