S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under februari 2011

Av Margita - 14 februari 2011 07:30

Hittade denna söta katt när jag sökte efter något med tema Alla hjärtans dag.

  

Av Margita - 13 februari 2011 18:38

Alija Arash är ute på resa! Titta vilken rolig transportbur han har. En lucka så han kan kika ut om han blir nyfiken!   

  

Här en annan bild på Arash, en sittpose!   

  

Av Margita - 13 februari 2011 10:34

Ramlade över en sida från USA som jag måste berätta om.

Pälsdjursallergi är ju ett stort gissel. Många är de som inte tål en katt eller en hund eller bådadera. Vilket givetvis är väldigt tråkigt när man längtar riktigt mycket efter en katt eller hund.

I USA har de nu fått fram allergivänliga hundar och katter. 

Det är i alla fall vad Lifestyle Pets påstår. Hundar och katter avlade av Lifestyle Pets saknar inte allergenet Fel d1 men de har utgått från individer där en mutation har inträtt som gjort att allergenet fått en annan "doft" och som i sin tur inte ger upphov till en allergisk reaktion. Tekniken bakom upptäckten av denna mutation är skyddad och "ägd" av bolaget. 

 Det låter ju som himmelriket för allergiker men man ska ha klart för sig att dessa husdjur är mycket dyra att köpa. Dessutom kan jag inte låta bli att vara lite misstänksam. På ett ställe på hemsidan blir man "hotad" om man som jag lägger ut denna information på en blogg eller hemsida och samtidigt är kritisk.   

Då gör jag mig skyldig till att hålla priset uppe på de dyra husdjuren. 

Men jag säger varken bu eller bä. Jag är bara intresserad av att veta exakt vad det är de har upptäckt och hur och varför vi inte får dela denna kunskap?

Fast jag förstår ju att det handlar om pengar.....eller vad tror ni?

Gå in och läs mer här.

Av Margita - 13 februari 2011 10:25

Asheru - en allergivänlig katt från Lifestyle Pets. Inlägg kommer....

  

Av Margita - 12 februari 2011 21:43

Är hemkommen från en dag bland katter och "tokiga" kattmänniskor!   

Det är så roligt att träffa likasinnade och varje gång lär jag mig något nytt om utställning och om avel. 

MissEmmis hade flera katter där och det gick jättebra för dem. 

Här är lite bilder. Ursäkta den dåliga kvaliten, mobil ni vet....

Här är Cornelia som fick väldigt fin bedömning av domaren. Hon har verkligen utvecklats jättefint den tjejen. Jag vet, för jag var med när hon föddes! Det ni!   Tack Emelie, för att jag fick vara med då. Det var till nytta vid min första egna kulls födelse.

Jag vet att jag blev förtjust i Cornelia och ville ha henne men det fick jag förstås inte för Emelie....hihi...  

  

Här är Esther, från MissEmmis E-kull

  

och Elton, också han från MissEmmis E-kull. En mycket trevlig katt som söker tjejer dessutom!   

  

Här är Minjas Juvel Smaragda uppe i panel för Best of Best (jag tror det heter så väl?). I alla fall är det alla "Best in Show" som tävlar mot varann. Smaragd förlorade där mot en Maine Coone eller var det en Norsk Skogkatt?   

    

Agnes syster Storma var också där och hon är lik Agnes både till sättet och hur pälsen fungerar. De fäller just nu bägge två, ganska rejält...  

Små sötnosar är de. Här är alltså Tuwas Meow Storma.

         

Tuwas Meow Gorm var också utställ. En otroligt fin golden-pojke!! Ska bli så roligt att följa hans utveckling. Fick tyvärr inte till någon bild på honom. Han behagade att sova när jag ville fota honom!   

Tack alla ni som var där för en trevlig dag! 


Av Margita - 12 februari 2011 21:17

Dagens katt får ju helt klart bli Minjas Juvels Smaragda 

Hon blev "Best in Show" idag på kattutställningen i Mölndal utanför Göteborg.

Ett STORT GRATTIS till henne och till Anna-Maria!   

Anna-Maria med den snygga kokarden

  

och här med Smaragda. Förlåt min usla bild....jag tog med mobilen   

  

Kan i alla fall intyga att Smaragda var väl värd priset. En jättefin sibbetjej!   

Av Margita - 11 februari 2011 20:23

Jag har en släkting i USA som ofta skickar en massa roliga historier i mejl.

Kan faktiskt inte låta bli att visa den här   

 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards