S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under februari 2011

Av Margita - 4 februari 2011 10:00

Alija Amishai och Alija Aslan hamnade ju hos samma köpare och de verkar stortrivas. Ska hälsa på har jag tänkt men det har inte blivit av ännu. Snöstorm hindrade mig förra gången vi bestämt. Men nu är det snart vår, då ska jag se till att få träffa "mina" små igen. 

Som inte längre är så små, de har vuxit till sig och de är helt underbara!

Här är Amishai, ca 5 månader:

    

och Alija Aslan ca 5 månader

  

  

och här myser både Aslan och Amishai med kompisen Mose   

  

Jag är så glad att de fått det så bra!! Tack Helena och Robert för att ni tar så väl hand om dem! 

Bilder: Helena Hassel

Av Margita - 4 februari 2011 07:30

Kattrast?

  

Av Margita - 3 februari 2011 17:01

Vill gärna visa er trailern för filmen "Monica and David". Det var en underbar film där man får följa ett par med Downs syndrom. Länge leve olikheterna!!   


Av Margita - 3 februari 2011 16:50

Alija Aram är ju mönsterändrad från tigré till spotted.

Nu lutar det åt att även Alija Amishai och Alija Aslan är spotted.

Ska bli spännande att se vad domarna säger när de kommer till sin första utställning.

Jag såg att mönstret på kattungarna luckrades upp ju äldre de blev men jag hade redan registrerat de som tigré hos Sverak, men det går att ändra. 

Spotted:

  

Tigré:

  

Av Margita - 3 februari 2011 10:57

Det har regnat här en hel del så nu försvinner snön. HURRA!!   

Jag är ingen stor älskare av snö och vinter....även om det är jättevackert med snö på träden och gnistrande soldränkt snö, jo, det ÄR vackert men jag föredrar ändå en snölös tillvaro.

Nu längtar jag efter våren (fast februari är faktiskt fortfarande en vintermånad) och nu när snön smälter så går jag ut i trädgården och kikar efter snödroppar och krokus. Fast än så länge ligger det kvar för mycket snö....

Tänk när det här tittar upp! Då har jag lust att utstöta Ronja Rövardotters vårrop!

Längtar efter er, mina kära snödroppar och krokusar!   

    

Av Margita - 3 februari 2011 07:30

Alijakullens mormors morfars far Miron Rusich


  

Av Margita - 2 februari 2011 18:46

Här kommer en sammanfattning från filmfestivalen i Göteborg och min vistelse i Ytterby. 

Efter den underbara filmen "Monica and David" (se den om ni kan!!) tog vi spårvagnen "bakvägen" delvis genom en tunnel (som jag missat att den finns, Göteborgare som jag är i grunden) till Järntorget och centrum för filmfestivalen med biografen Draken och Lagerhuset där det hålls olika seminarier under veckan. Där kan man också äta gott.

  

I spårvagnen

  

Vid Lagerhuset

  

Min underbara gamla vän pratar i mobilen

  

Så äntrar vi restauranten, Grill del Mundo. Wow! Jag bara stannade upp i barnslig förtjusning. Man möts av färger, former och häftig musik. Tänk er en blandning av cirkus, 60-tal och lite galet. Helt enkelt underbart ställe! Föll som en fura och blev sprudlande glad. Bilderna gör inte stället rättvisa, tyvärr.

  

Ser ni dockan? Precis en sån hade min moster fast med lila klänning. Den ärvde jag och hade i många år men nu är den slängd. Det var mycket igenkänning för en snart 60-åring som jag.

  

Servis som jag är uppväxt med.

  

 Vy över restauranten och upp i taket....  

  

    

Kan ni höra musiken i bakgrunden i denna video? Varför pratade jag??? 

Efter maten tog vi en tur på Myrornas och jag hittade den här urhäftiga klänningen. Den är hemsydd och bara så läcker!!!! 

  

Fjärde våningen på Myrorna var ett eldorado för 50 och 60-tals älskare

Sen följde min gamla vän mig till stationen, men först skulle hon ha tag på Vichyvatten till sin gamla mamma. Vi jagade i några butiker innan vi fick napp!

Rulltrappa inne i butiken!

  

Så var jag då i Ytterby och där blev det ju en semla som ni vet   

  

på Jerkstrands Konditori i Kungälv

  

med mina snälla föräldrar 

Så var det dags att åka hem igen.

Ytterby station och jag på tåget

    



Av Margita - 2 februari 2011 07:30

Alijakullens morfars farmor, Salikons Bianca, som liten kattunge.

  

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards