S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 14 november 2010

Sista dagen hos mig.....

Av Margita - 14 november 2010 17:51

Nu flyttar de slag i slag, mina kattungar   

Mitt i vemodet över att säga hej då till de ljuvligaste små varelser på jorden, så är jag ändå så otroligt glad och lycklig över att ha fått så fina familjer till de små. Jag vet att ni kommer att ta väl hand om killarna och lyckan strålar om er när ni tittar på er kille.   

Ska jag vara ärlig så har det varit mer ansträngande än jag trodde, men det är absolut värt det och jag har fått rejält blodad tand. Det här blir absolut inte min sista kull! I mitt huvud är jag redan inne på kull 2 och planerar för den!   

Uppfödning har allt det jag vill ha av en hobby: omväxling, få ge glädje till andra människor, ge mig själv sinnesfrid, en känsla av att aldrig bli fullärd, lära mig nya saker hela tiden, kontakt med många trevliga människor, nya vänner för livet, planera framåt flera år i förväg och planering på kort sikt, kreativitet genom att hitta på ovanliga, roliga eller spännande namn på kullen och kullens kattungar, ja, det finns säkert mer som jag glömt av just nu. Det är en toppenhobby! 

Så håll ögonen öppna för nästa kull! Nu har jag sagt att det inte blir någon förrän nästa höst, men man vet aldrig. Det har jag också lärt mig - med avel vet man aldrig riktigt, man kan planera, men så händer något och så blir det något helt annat......vi får väl se.   

Jag har ju andra planer också, som att flytta tillbaka till kusten, men det har jag tid att skriva om sen när alla kattungar flyttat.   

Först ut att säga hej då till mig var Aron:

  

Jag fick även Aron att göra sin 12-veckors pose:

 

Hej då Aron. Gammelmatte glömmer dig aldrig!   


Nästa att flytta var Arash och jag kallar honom för en kameleont. Hmmm....klingar det negativt? Det är inte alls så jag tänker, nä, Arash är världens mysigaste kattunge, han har allt: smälter in i alla miljöer och situationer och är både cool, vild, lugn och glad kisse! Så han är alltså en positiv kameleont!   

     Hej då Arash. Jag glömmer dig aldrig!   

Idag var det då Amishais tur att säga hej då till mig. 

Fick tagit några "sista-dagen-hemma"-kort på honom:

    

Hej då Amishai! Din gammelmatte kommer aldrig att glömma dig!    

Nu får jag gosa med Aslan och Aram några dagar innan de hämtas.


 
 
Ingen bild

Kristina

14 november 2010 19:56

Du får gosa ordentligt med Aram (Sesam) tills på fredag! De sista dagarna är det ju bara han kvar, så då får han ordentligt med gos :) Vad säger mamma Alice nu då? Tycker hon det är lugnt och skönt?

Margita

14 november 2010 21:25

Vet inte riktigt vad hon tycker....hon har ropat några gånger men då har jag lekt med henne och då är det bra igen ;) just nu verkar alla katterna tycka att det är riktigt bra. De ligger tillsammans allihopa och sover....:D

 
Emelie

Emelie

14 november 2010 21:26

Det är svårt att säga vilken av dessa gossar som är den vackraste. Jag gillar alla jättemycket och hoppas att minst någon av dem kan få lämna kull i framtiden!

http://emmisibirier.bloggagratis.se

Margita

14 november 2010 21:52

Menar du av de 3 i inlägget (Aron, Arash och Amishai) eller alla killarna?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards