S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under oktober 2010

Av Margita - 25 oktober 2010 18:57

Detta är nog ganska typiskt mig. Kan inte bestämma mig men nu har jag gjort det en gång för alla:

ASLAN ÄR TILL SALU!

Inser att jag inte kan behålla honom hur mycket jag än vill! Lurigt med avel.....ibland vill man mer än man mäktar med så att säga.

  

Av Margita - 25 oktober 2010 16:56

Alice får sina lekryck ibland. Här har hon fångat vippan och den är hennes nu!     

Algot har i det närmaste accepterat att det springer omkring kattungar härinne. Jag trodde kanske att han skulle vilja leka med dem eftersom han själv är väldigt lekfull, men nej, så roligt är det inte.    

  

Av Margita - 24 oktober 2010 20:26

Bara för att jag vaktat grannens höns i 3 veckor så fick jag en helt underbar present av dem idag när de kom hem. Men....så fina! Mitt i prick! Det är ju jag, hur kunde de veta att detta är vad jag älskar. Till och med färgen är rätt.

Så vackra! Jag kommer att ha på mig dem när jag ska vara fin.   Ett riktigt hantverk är det också! *så glad*, tack kära grannar.   

  

Av Margita - 24 oktober 2010 18:50

Idag fick Aron, Arash och Aram besök av sina respektive familjer. 

Jag var rädd att kattungarna skulle sova sig igenom besöket eftersom de hållit igång hela förmiddan. Men nej då, det fanns mer energi i de små liven!

Här är det Arons blivande matte som drömmer sig bort med lille Aron i famnen.          

Fota måste man också göra.

  

Här är det Arashs blivande matte som gosar med sin lille.

    

och Arams blivande matte säger hejdå till Aram efter att ha gosat och lekt med honom tillsammans med sina barn. 

  

Av Margita - 24 oktober 2010 16:45

Jag har tänkt hit och jag har tänkt dit och lutar nu alltmer åt att jag söker en fodervärd till Aslan. 

Du som är intresserad måste bo i västra Sverige, inte alltför långt bort från mig som nu bor i Borås. Detta pga att jag inte har någon bil och det får inte bli för svårt för mig att sköta det som hör till aveln. 

Jag kommer att skriva mer på min hemsida 123minsida.se/sengas om vad det innebär att vara fodervärd. 

Lite kortfattat kan jag här säga att du får ta hand om katten men jag äger den. Du står för alla kostnader som rör vård av katten, som mat och omsorg. Jag står för det som har med avel att göra. När Aslan gjort sina parningar så övergår han i din ägo. 

Kontakta mig via mejl eller ring upp mig.

margita.andersson@gmail.com tel.033-249704

  

Av Margita - 24 oktober 2010 10:12

Igår var Amishais blivande matte och husse på besök. Har inte kunnat lägga ut några bilder tidigare. Mitt internet krånglade hela kvällen igår och idag på morgonen. Vet inte om det är vädret tro?

Sin vana trogen sov Amishai igenom den större delen av besöket. Men det gjorde inget enligt matte för då kan hon gosa desto mer med honom i knät. Det lär hon kunna göra ändå för en gosigare katt än Amishai lär bli svårt att hitta.    

      

Om 3 veckor får ni hämta hem er älskling! 

Av Margita - 23 oktober 2010 10:25

...och tack för att ni kommenterar så flitigt i min blogg! Så roligt!! 

Idag får Amishai/Heike besök av sin blivande matte och husse. Hoppas han inte sover då utan är pigg och vill busa lite med dem.   

Igår bakade jag bullar att bjuda på idag. Har en assistent ståendes framme så det är väldigt enkelt att slänga ihop en deg. Förstår inte varför jag gör det så sällan.     Finns det något godare än nybakta bullar?! Speciellt med mandelmassa i....  

Av Margita - 22 oktober 2010 13:29

Aram och Alice hade verkligen en mysdag igår. Den här bilden är ju bara så härlig! Aram diar....  

    

Mer mys:

      

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards