S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under september 2010

Av Margita - 28 september 2010 11:15

muskelsträckningen är inte helt borta men det är mycket bättre. Nu kan jag i alla fall ge katterna mat och dammsuga. Det fick ligga nere i går. Min dotter fick rycka in, som tur är har jag henne.   

När man har kattungar hemma så blir det till att storstäda minst varje dag. Dammsuga och skura golv. De har en förmåga att röra till det, precis som småbarn, men vad gör väl det? De är så söta och gulliga så det gör absolut ingenting!   

Av Margita - 28 september 2010 11:12

Nu är Aslan reserverad. Men det hänger på allergin. Familjen har testat här hemma hos mig och det gick bra. Sen ska de testa på två andra ställen också så får vi se. Jag håller tummarna!   

Av Margita - 28 september 2010 11:07

från Royal Canin - kattungepaket. Ni som tingat katt får med er ett paket med en filt, lite mat och annat som kan vara bra att ha när man precis fått med sig en kattunge hem. Jag har också beställt ett paket från Eukaneba så ni får lite att välja på. 

Av Margita - 28 september 2010 10:58

ja alltså, några vill ju faktiskt veta vilka som är på bilden av Alija-kullen. Det har jag full förståelse för. Jag vill själv veta!   Men den här kullen är så lika varann. Fast jag kan urskilja Aslan, helt säkert. Och jag tror det är Aram till vänster. 

Måste förklara också hur fotograferingen gick till. Vi samlade alla i soffan och medan jag fotade så hade min dotters kille fullt sjå med att hålla kvar dem där medan min dotter försökte få deras uppmärksamhet. Haha....det är en konst att fota djur! Så i all villervalla hade jag inte en tanke på vem som är vem, min enda tanke då var att få en bild på alla samlade. 

Men jag vet ju att ni som tingat vill veta!   Så nu har jag tagit en ordentlig funderare och tittat och försökt klura ut så här kommer bilden igen och min tro på vilka de är.

Från vänster till höger: Aram, Amishai, Aron, Aslan och Arash. 

  

Nu har jag som projekt att fota alla samlade och samtidigt veta SÄKERT vilka dem är!!   

Av Margita - 27 september 2010 21:41

Har fått assistans av dotter och hennes pojkvän så nu kan jag i alla fall visa upp lite kullbilder . Fler hoppas jag kommer imorgon + vikter.

      

Av Margita - 27 september 2010 16:49

Blir inga fler inlägg idag....har råkat ut för muskelsträckning.....  Vissa rörelser gör ont kan jag väl säga....

Hade ju tänkt fota kattungarna och väga dem. Vi får se....

Jag måste nog börja gympa!   

Av Margita - 26 september 2010 20:48

Idag har jag haft två familjer på kattbesök. Det var Arams och Amishais nya familjer som var här igen för att gosa med sina buspojkar. 

Amishai, som ska heta Heike, har redan fått en blogg där blivande matte Jenny bloggar om sin lille pojk. Se här.

Av Margita - 25 september 2010 22:54

Aram och Aslan låg häromdan tätt intill varann och det bara exploderade av gullighet!   

Aram till vänster.

      

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards