S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under juli 2010

Av Margita - 25 juli 2010 13:01

I eftermiddag tar jag bussen från Ytterby till Marstrand, eller närmare bestämt till Koön, som är den ö varifrån man tar färjan över till Marstrandsön.

Jag ska titta på en lägenhet där, mest för att kolla in området och känna in om det är något jag kan tänka mig att flytta till. Om jag ska överge min nuvarande fina bostad med med fina grannar så måste det nya vara något alldeles utöver det vanliga. Vilket jag kanske tycker.....

Det är balkong till lägenheten och det är mitt minimikrav. Sen har jag den fantastiska naturen runt Marstrand som jag vet att jag älskar!!! Och det tar bara 20 minuter med bussen in till Kungälv med alla affärer och bussen går relativt ofta.

Ska bli spännande det här.

Marstrandsön med fästning och färjan från Koön:

 Nedan, vy från Koön mot Marstrand:

  


Av Margita - 24 juli 2010 16:07

Hej alla kära bloggläsare!

Är just nu i Ytterby och härifrån kan jag som vanligt blogga, men inte sätta in bilder, så det får vänta.

Denna helg tycks gå i matens tecken.....ni får se mer när jag kommer hem och kan lägga in bilderna   

Saknar mina katter....vill bara hem till dem, men det är roligt att åka iväg nånstans också. De får kvalificerad omvårdnad av min kära granne. Så tacksam för det!   

Idag har jag shoppat lite....vad tror ni det blev? hihi...silvertejp som jag ska använda till kompostgallret när jag gör "staket" till den blivande kattfamiljen. Sen såg jag billiga fleeceplädar, så det blev två sådana för kattungarna att ligga på.   

Ytterby station:

(ca 15 min från Göteborg med tåg, norrut)

  


Av Margita - 22 juli 2010 18:01

Idag är Alice på dag 35 och ett kattfoster ser ut så här:

Dag 32-38

  

Det börjar likna nåt nu! Om mindre än två veckor ska jag kunna känna fosterrörelser!   

Av Margita - 21 juli 2010 17:37

Algot är ibland inne, det händer faktiskt   och härom dagen såg det så här mysigt ut!

Det är Alice och Algot. Myskatter!   

  

  

Av Margita - 21 juli 2010 17:33

Jepp! Så är det - Alice är idag på dag 33, alltså halvtid   

Milda makter, vad fort det går ändå! Snart har vi små tassande fötter här!   


Av Margita - 20 juli 2010 18:38

Jag har ju fått en ny (dyr)   hobby. Scrapbooking. Fast inte riktigt. Jag gör kort, men det är samma princip som att scrapbooka. Tycker det är roligare med kort, det går fortare att göra och det blir som att måla en liten tavla.

Att måla har alltid varit något jag velat göra. Älskar färg och form. Har försökt måla några gånger men det stupar alltid på att jag tycker att jag inte kan teckna, att alla andra målar mycket bättre. 

Så bra då med att göra kort. Allt finns redan färdigt; själva kortet, band, olika dekorationer som stenar, stämplar mm mm. Där kan jag få utlopp för att "måla" utan att behöva vara rädd att jag inte kan teckna.   

Satt igår kväll och pysslade och det är så fruktansvärt rogivande. Jag slappnar av i hela kroppen. Själva slutprodukten är egentligen inte det viktigaste just nu, utan bara att få skapa. Jätteroligt är det.

Detta är vad jag gjorde igår kväll. 

     Hmmm....mycket konstigt att det blev katter.....  

Av Margita - 19 juli 2010 15:28

Idag är Alice på dag 31 och hon mår bra. Nu börjar det synas lite grann att hon är dräktig. Magen känns spänd och det börjar bukta lite.

Imorgon ska jag väga henne igen och se hur mycket hon gått upp i vikt.

Här ett kattfoster dag 28-32

  

Och Alice vilar......

    

Av Margita - 19 juli 2010 12:05

Min lilla myspropp Agnes blir hela 2 år idag! GRATTIS på dig!   

Jag lovar du ska få något du tycker om sen. Våtfoder.....mums! 

Igår fick vi ett sånt fint grattiskort från Agnes uppfödare.

Se här:

   Det är Agnes som är Stiltje! Denna underbara drottning ska få bli mamma nästa år tänker jag mig. 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards