S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 30 juli 2010

En aktiv dag i ekonomins tecken....

Av Margita - 30 juli 2010 19:43

har det varit för mig idag. Har väl nån gång här "gnällt" om att jag har det snålt ekonomiskt sett, arbetslös och sjukskriven som jag varit och är. Dessutom har jag fått skulder för att jag betalat för lite skatt   varför kan de inte upplysa om när man får ersättning från försäkring att jag måste betala mer skatt?? Allt kan man inte veta. Så upptäckte ju försäkringskassan att jag fått för mycket bostadsbidrag eftersom det bidraget är preliminärt. Jaha, en skuld där också. Sen kom kära CSN och påpekade att jag måste betala en ansenlig summa i år till dem också. Man skulle önska att man kunde slippa såna bekymmer när man är sjuk, men nej, det späs på ännu mer...

I vilket fall så tror jag att det hela löser sig till det bästa. Min kära syster, som är socionom och van att prata med myndigheter och att hjälpa till med bla ekonomiska saker, var här idag. Vi har suttit och gått igenom strategier för att få bort mina skulder och få mig på fötter igen. Så gott det nu går med den lilla "lön" jag har.

Det blir till att sälja min bostadsrätt.   

Jag är så förbaskat kluven till detta. Trivs väldigt bra här, med lägenheten och mina kära grannar. MEN. Jag har i alla mina år här i sjuhäradsbygden längtat tillbaka till kusten. Nu kanske det är dags att ta steget tillbaka. Det gäller "bara" att få tag på en billig lägenhet och jag MÅSTE ha minst balkong (får jag ha krav?). Det finns faktiskt ett billigt trevligt boende i Ytterby med trädgård    men det är lång kö dit. Och - lägenheten är väldigt liten med tanke på att jag har 3 katter. Så då blir det nog aktuellt att omplacera åtminstone en av dem.   *vill inte*.

Nåja, jag är så tacksam att min syster tog sig tid att hjälpa mig och jag säger bara en sak och det är att hade jag inte haft min stöttande familj så vete tusan vart jag befann mig idag. Tack min kära familj för att ni finns!   

Nu ska jag sätta mig ner och göra en positiv-negativ lista över att flytta till Kungälv/Ytterby. Vet ni vad jag tror? Jag tror den positiva sidan blir längst! 

 
 
Ingen bild

Budda

30 juli 2010 23:12

Sen har du fonden med 20 000 (wow). Vad säger socionomsystern om den? Det har inte jag, 20 000 alltså. Jag bränner min lön :( Obotlig på området.

Hälsa lilla mamman.

 
Ann-Katrin

Ann-Katrin

31 juli 2010 10:01

Ytterby är jättemysigt och nära havet! Håller tummarna att du hittar något där! Det finns ju andra områden i närheten också som kanske kan ha något. Som t ex Kärna. Du kanske kan hyra ett litet hus som kanske inte blir dyrare än en lägenhet. När det gäller skulder finns det också olika sätt att få uppskov, räntan frusen mm. Jg har jobbat med dessa saker så fråga mig gärna.
Omplacering av en katt känns men får katten det bara bra blir det inga problem ändå.

Allt kommer att ordna sig!

http://laghamrapionen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

tant B

1 augusti 2010 13:50

Kusten är fin och du kommer säkert att hitta något som passar dig och ditt katteri.
Håller tummarna för dig att allt ordnar upp sig till det bästa. :-)

Mvh
Tanten

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards