S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under februari 2010

Av Margita - 24 februari 2010 20:38

Algot följer mig vart jag än går. När jag sitter vid datorn så ligger han antingen i fönsterbrädan bredvid mig eller så lägger han sig, som här på bilden, intill datorn och så spinner han. Han är den som spinner högst av mina katter. Mysgubbe!   

 

Av Margita - 24 februari 2010 19:25

Jag tror det - igår - solen sken och jag var ute över två timmar. Ville inte gå in. Första gången på mycket länge som jag inte frös   

Blev så lycklig så jag var tvungen att slänga mig i snön och bara njuta! Solen värmde! Så skönt!!   

Dottern och jag gjorde iordning varm choklad och macka och så satte vi oss i solen på trappen till källaren (under snart? farligt fallande snömassor från taket   ) och bara sög in all värme, stillhet och fågelsång - ja, de har börjat småvissla lite grann, de tränar väl   

Så här såg jag ut igår när jag var i extas!   

 

Av Margita - 23 februari 2010 09:00


Vi börjar med en liten tripp till Tofta - ett område vid havet utanför Kungälv.

Här kan man ströva utmed havet  och blicka ut mot Åstol som anas i horisonten.

Älskar stenar och träd!         

Älskar också dessa öppna vidder med vindpinade små träd, doften av salt hav och ljudet av vattnet som slår mot strandkanten.

Det är detta jag saknar när jag numer bor i Sjuhäradsskogen.


Åh! Dessa underbara små vindpinade träd!

Men -

nu tycker jag mig ana värme i luften - det kom plötsligt! :-)

Då lämnar vi Tofta och åker till Marstrand tycker jag.

Jag tycker vi tar sjövägen - den är härligast, speciellt nu när det är så varmt och skönt denna fantasidag!

Vår lilla båt ligger vid Tofta, jag har förarintyg så ni kan vara säkra med mig   Se! Där har vi Marstrand. Vi lägger vår båt på Nordön så tar vi denna lilla goa färja över till Marstrandsön.


Ser ni att vi står där bak (akterut) på färjan och solar?

Carlstens fästning blickar ner på oss och vill väldigt gärna att vi kommer dit och klättrar på muren. Men det vill inte vi - det är så fruktansvärt varmt så vi söker upp ett badställe först.

Undrar om vi hittar någon? fortsättning följer.....


Av Margita - 22 februari 2010 08:40

Kom inte iväg till kursen i morse. Ringde till arbetsförmedlingen och avsade mig platsen. Orsak: har känt en stegrande panik och ångestkänsla över att gå kursen just nu. Får ångest över vädret, över att kursen är i annan stad, över att kursen håller på hela dan. Får ont i magen av att tänka på det   Nu har jag lärt mig att lyssna på min kropp och den säger att jag är inte redo för detta. Det är inte värt att riskera min hälsa för något som jag kanske ändå inte kan göra. Dvs starta eget för att leva på. Däremot kan jag lära mig mer om hela processen själv, i den takt jag klarar av och också starta upp något, i den omfattning och i den takt jag klarar av. Det får alltså inte bli något jag måste leva av. Då går jag i väggen igen och det vill jag naturligtvis inte.

Det är så typiskt mig att göra så här: börja för stort (för mig) och sen inse att jag fixar inte allt det som jag vill med huvudet. Kroppen säger ifrån, det är bara att inse.

Så nu sitter jag här och känner faktiskt en sorts lättnad. Jag behöver inte gå den där kursen för att bevisa för nån annan att jag är duktig. Det blir gärna så för mig, att jag ska göra något för att bevisa för någon annan att jag duger. Men jag vet ju numer att jag duger och det är befriande!

Nu tänker jag fortsätta att studera på egen hand, gå alla informationsträffar som finns lite varstans och börja så smått, väldigt försiktigt som sagt, med min lilla web shop. Den är så liten så den knappt syns - men vad gör väl det? Bara jag är nöjd och känner att jag tar rätt beslut.

ETT STORT TACK VILL JAG GE ER ALLA GOA BLOGGVÄNNER SOM STÖTTAT MIG OCH PEPPAT MIG FÖR ATT GÅ DENNA KURS - SOM NU INTE BLIR AV. NI ÄR GULD VÄRDA. DET ÄR SÅ UNDERBART ATT FINNAS TILL OCH VETA ATT NI FINNS DÄRUTE I CYBERRYMDEN - RIKTIGA, LEVANDE MÄNNISKOR SOM OCKSÅ KÄMPAR MED TILLVARON - MEN OCKSÅ GLÄDS ÅT DEN - OCH SOM STÖDJER ANDRA GENOM ERA FINA KOMMENTARER. KRAMAR OCH VÅRTULPANER I MASSOR TILL ER!

 

Av Margita - 21 februari 2010 20:04

Nu har jag packat min väska och satt klockan på ringning kl 6 imorgon bitti. Sen får vi hoppas att vädergudarna är snälla så jag kan ta mig till Viskafors och kursen som börjar imorgon. Ni som eventuellt ramlat in vet naturligtvis inte vilken kurs det handlar om - så då kan jag tala om för er "eftersläntrare"   att jag ska gå en s.k analysvecka av en starta-eget kurs. Spännande - men jag är lite nervös att jag inte orkar de långa dagarna - 7.30 - 16.30 Det är ju ingenting för er som jobbar heltid men jag har inte varit ute i arbetslivet på heltid sen förra seklet   

Som ni förstår blir det inte så mycket bloggning kommande vecka - inte under dan i alla fall. Eller också blir det tvärtom. Jag kanske får superenergi!   

Tänker ta en dag i taget.

Hoppas ni haft en skön helg (Tina: krya på dig!!) och får en skön start på veckan dessutom! Kram på er alla härliga bloggare därute!


Av Margita - 20 februari 2010 17:04

Till Lotta:

Tack för snabbt svar! :-) Det tog ca en halvtimme så var det torrt och jag kunde jobba vidare. Men nu är det stopp för jag behöver mer material - ska göra en text - skulle vara bra med en skrivare!!   

Nu fick jag mer idéer på fler saker jag kan göra med servetter jag har liggandes här hemma. Så bra - då får jag användning för dem!

Vad gör ni idag när det är så mycket snö? Sitter ni insnöade? Trotsar ni vädret och beger er ut på allehanda äventyr kanske?

Kors i taket!! Det slutade snöa medan jag skrev det här!!!!   

Oj då! Nu hörde jag nån som undrade "vad är decoupage"! Klicka på ordet så vet du sen!

Av Margita - 20 februari 2010 14:40

Vaknade imorse av att det knackade på ytterdörren. Där stod min granne som blivit insnöad med bilen. Hon skulle till jobbet   .

Det var bara att gå ut och hjälpa till så gott det nu gick. Som tur var har vi en snöslunga och en av killarna här lyckades få igång den och då gick ju allt mycket smidigare!! Nu har vi en gång igen och parkeringarna är, om inte snöfria, så åtminstone farbara, hoppas vi i alla fall.

Som sagt, här har det snöat hela natten och dan och det fortsätter än! Har himlen blivit alldeles galen?!?!  

Här kommer en liten bildkavalkad från morgonen i Sjuhäradsbygden.

             

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards