S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under januari 2010

Av Margita - 27 januari 2010 10:33

Jaha, så då är jag testhem då!

Ni som är allergiker och gärna vill ha katt är alltså välkomna hem till mig för att testa och se om ni tål mina katter. Ni får också med er hem päls att sova på   

sibiriskkatt.nu finns mer information om allergi och hur du får kontakt med ett testhem nära dig!

Av Margita - 27 januari 2010 09:57

Eftersom jag själv lever med panikångest men numer kan hantera och leva med det så vill jag gärna förmedla till andra att det finns hopp!

Hösten 2007 när jag drabbades av de värsta attackerna jag nånsin haft i mitt liv då trodde jag att det var slut för min del. Det var något av det värsta jag varit med om! Till slut vågade jag inte gå ut och hämta posten, inte ens duscha. Man kan nästan säga att jag till slut inte vågade leva. Men jag fick hjälp. Jag började med antidepressiva mediciner och gick samtidigt i kognitiv terapi där jag kom i kontakt med Mindfulness. Sakta men säkert lärde jag mig hur en attack byggs upp och hur man kan hantera det. Idag kan jag fortfarande få attacker men det är som om de har blivit min "vän", de kommer men hinner aldrig bli svåra innan de försvinner. Det viktigaste är ändå att jag lärt mig att inte bli rädd för ångesten. Det är som magi faktiskt för när man väl erkänner "ja, jag har ångest" - så tycks ångesten minska. Det låter kanske för enkelt. Men det hänger mycket på vad man tänker om sig själv. Mindfulness är en teknik och den kan man lära sig.

Jag hittade på nätet den här artikeln om panikångest. Den är väldigt bra tycker jag. Beskriver på ett mycket bra sätt hur det kan upplevas och vad man kan göra åt det. Så jag tillägnar den artikeln till alla er därute som kämpar med ert psyke som gärna spelar "spratt" med er. Håll ut! Ni kan fixa till det! Tro på er själva - ni duger! Ni är bra! Ni är fina! Ni är värdefulla!!!

Av Margita - 26 januari 2010 22:09

Åååhh, vilken sötnos! Titta på den här filmen! Så här gjorde Agnes i början när hon var hos oss men sen slutade hon   


Av Margita - 26 januari 2010 21:22

Ann-Katrin!

Skickade min mejladress till din blogg   

Av Margita - 26 januari 2010 19:26

Om man har 8 besökare men bara en hänvisning i trafikkällan!? Vilka besökare är det som inte syns? Spöken?   

Vad tror ni?

Av Margita - 26 januari 2010 16:50

Visst är det en bra grej!

En dörrklocka till katten! Kanske något att skaffa nu när Algot är ute en del.

Den fungerar på så sätt att man fäster en läsare (eller vad det nu heter) i det område man vet att katten brukar sätta sig för att vänta på att bli insläppt. Läsaren skickar signal till en apparat inomhus som antingen blinkar eller låter eller både och. Smart va?   

Det finns även s.k cat trackers - där man kan följa katten vart den än går!   

En dörrklocka står ändå överst på min önskelista.

Titta här.

Och här har vi en cat tracker!

Av Margita - 26 januari 2010 13:37

  nu kan jag komma och gå som jag vill och det är banne mig på tiden! Fast jag ska erkänna att det är skönare inne....men ibland måste jag se till de andra katterna därute så de inte får för sig att de äger området   /Algot

Av Margita - 24 januari 2010 23:13

Har blivit inspirerad av MissEmmis många inlägg om olika katthem och om vikten av att uppmana kattägare till att låta kastrera sina katter som inte går till avel. Även chipmärkning är viktig så katten kan hitta hem ifall den skulle gå bort sig.

Gammal Strömstadsbo som jag är så vill jag gärna slå ett slag för Kattkedjan som verkar vara ett nytt initiativ.

Sen hittade jag en sida som har samlat alla katthem i Sverige på en sida och där man kan efterlysa ägare till bortsprungna katter. Sidan heter kattpolisen.ifokus.

Har väl börjat tänka mer på det här nu när jag själv har Algot som är delvis ute. Vill det sig riktigt illa så kan han ju gå bort sig. Även om jag inte tror det. Kastrerade katter brukar hålla sig nära hemmet sägs det.

Algot är förresten chipmärkt vilket känns skönt. Han har också ett reflexband med all information om honom och om mig som ägare.

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards